ZÁVÌREÈNÁ ZKOUŠKA

Termín a pøihlášení

Termín závìreèné zkoušky následuje v souladu s pøíslušným zákonem po ukonèení Vašeho kurzu v autoškole a to do 14 dnù, od ukonèení kurzu a vzájemné dohodì s instruktorem. Je nutné mít uhrazeny všechny platby za výuku a výcvik, v opaèném pøípadì nejsme povinni žáka ke zkouškám pøihlásit. Všechny formality pøihlášky zajišuje naše autoškola.

Místo konání a èas

Závìreèná zkouška se koná na MìÚ Kralovice, Manìtínská 493. Pøed zkouškou je pøítomen zástupce naší autoškoly, u kterého se pøihlaste. Zkouška zaèíná v 7:30.

obrazek

Potøebné doklady a pomùcky

Na všechny èásti závìreèné zkoušky je nutné mít s sebou:

  • doklad totožnosti (platný)
  • potvrzení o zaplacení poplatku za zkoušku (nebo opravnou zkoušku)
  • v pøípadì rozšíøení ØP také aktuální øidièský prùkaz
  • pokud žadatel nosí dioptrické brýle nebo kontaktní èoèky a má je zapsané v posudku nebo v øidièském prùkazu

Poplatek se hradí na pokladnì MìÚ Kralovice. Na pøepážce nahlaste, že platíte zkoušku (opravnou zkoušku) a vaše údaje (jméno, pøíjmení, adresu trv. pobytu) Tento poplatek je pøíjmem MìÚ, nikoli naší autoškoly.

Poplatky za zkoušku mìstskému úøadu

POPLATKY ORP KKRALOVICE ZA ZÁVÌREÈNOU ZKOUŠKU
První zkouška øidièský prùkaz První zkouška na získání nebo rozšíøení ØP - obsahuje PPV, PJ, OÚV 700,-
První zkouška profesní prùkaz První zkouška na získání profesního prùkazu 700,-
Opravná zkouška PPV Opravná zkouška pravidla provozu vozidla - test 100,-
Opravná zkouška OÚV Opravná zkouška ovládání a údržba vozidla - technika 200,-
Opravná zkouška PJ Opravná zkouška jízdy 400,-
Opravná zkouška profesní prùkaz Opravná zkouška na profesní prùkaz - test 700,-

Jak zkouška probíhá

Závìreèná zkouška se skládá - pro skupiny A, B, BE, T - ze dvou èástí, pro skupiny C, CE, D, DE ze tøí èástí.

Písemn᠖ test z pravidel. Test se skládá z 25 otázek týkajících se pravidel provozu na pozemních komunikacích. Test se provádí na poèítaèi a na vyplnìní testu je stanoven limit 30 minut. Maximální poèet bodù je 50. Pro úspìšné absolvování testu je nutné dosáhnout minimálnì 43 bodù.

Testovací otázky v E-testy (odkaz)

Od 20.2.2016 platí novela zákona, je nutné složit úspìšnì písemnou èást, jinak není žák pøipuštìn k praktické jízdì.

Ústní (u skupin C a D)- je zamìøena na ovládání a údržbu vozidel. Žadatel odpoví na tøi vylosované otázky z celkových 45.

Praktická B, B96, BE, C, CE, D, T– jízda s vozidlem

Zkouška vždy zaèíná praktickou ukázkou znalostí, kontrola výbavy vozidla, celková kontrola pøed vyjetím, mùže být požadováno také napø.: oprava defektu, sestavení výstražného trojúhelníku, nezapomeòte na pøipoutání všech osob ve vozidle.

Pro všechny skupiny platí jednotný èas na zkoušku min. 30 až 45 min. Pøi zkoušce je potøeba zkušebnímu komisaøi pøedvést, že v plném rozsahu a ve všech situacích náležitì ovládáte vozidlo a samozøejmì dodržujete pravidla silnièního provozu.

Praktická AM, A1, A2, A — jízda s motocyklem

Zkouška z praktické jízdy se skládá ze 2 èástí. První èást se bude konat mimo pozemní komunikaci na tzv. "zkušební ploše". Druhá èást zkoušky bude probíhat v silnièním provozu tak, že žadatel pojede na motorce sám a zkušební komisaø za ním pojede na doprovodném motocyklu nebo v doprovodném automobilu s uèitelem autoškoly.

I. ÈÁST ZKOUŠKY (AM, A1, A2, A)

1) Pøíprava a technická kontrola motocyklu

  • úprava ochranné výstroje
  • namátková kontrola technického stavu

2) Zvláštní jízdní úkony

a) úkony pøed jízdou:

sejmout motocykl ze støedového stojanu, vést jej bez použití motoru vpøed a vzad se zatoèením doleva a doprava, se zaparkováním do omezeného prostoru a postavit motocykl na støedový stojan; v pøípadì, že je motocykl vyroben pouze s podpìrným stojanem, použije se podpìrný stojan,

b) provést jízdu pøi nízké rychlosti zahrnující:

  • následování zkušebního komisaøe rychlostí chùze v pøímém smìru,
  • bezpeèné otoèení o 180° projetím zatáèky tvaru „U“,
  • slalom
  • jízdu po dráze ve tvaru osmièky
  • opakované rozjetí s jednou nohou na stupaèce a následným pøesunutím druhé nohy na stupaèku a zastavení s následnou oporou jednou nebo obìma nohama pro udržení stability motocyklu,

c) provést jízdu ve vyšších rychlostech zahrnující:

  • slalom v rychlosti nejménì 40 km/h
  • vyhýbání se pøekážce pøi rychlosti nejménì 50 km/h (u skupiny vozidel AM pøi rychlosti 45 km/h),

d) provést:

  • brzdìní na pøesnost ve stanoveném úseku z rychlosti nejménì 50 km/h
  • nouzové brzdìní na stanovenou vzdálenost z rychlosti nejménì 50 km/h (u skupiny vozidel AM z rychlosti 45 km/h)

obrazek

obrazek

obrazek

obrazekobrazek

obrazek

obrazek

obrazek

obrazek


 2. ÈÁST ZKOUŠKY - CHOVÁNÍ V PROVOZU

Druhá èást zkoušky bude probíhat v silnièním provozu tak, že žadatel pojede na motorce sám a zkušební komisaø za ním pojede na doprovodném motocyklu nebo v doprovodném automobilu s uèitelem autoškoly.

Po úspìšnémabsolvování všech èástí zkoušky mùžete podat žádosti o vydání øidièského oprávnìní.

Co když nìjakou èást neudìlám

V pøípadì neúspìchu èást zkoušky, u které jste uspìli, už opakovat nemusíte. Opravná zkouška je možná nejdøíve za pìt pracovních dnù a den neúspìšné zkoušky se nepoèítá.

Termíny opravných zkoušek Vám sdìlíme v autoškole.

Na dokonèení autoškoly je ze zákona lhùta 6 mìsícù od prvního termínu absolvovaných zkoušek. Následnì je nutné absolvovat nový kurz v plném rozsahu.